Τάκης Βουγιουκλάκης- Συνέντευξη στην VRILISSIA PRESS

Προσφορά στον κινηματογράφο,στο θέατρο ,αλλά και στα Βριλήσσια

Ο καλλιτεχνικός ευπατρίδης του Δήμου μας

Ο γνωστός σκηνοθέτης Τάκης Βουγιουκλάκης ύστερα από μια 12ετία προσφοράς στα Βριλήσσια από τις θέσεις των προέδρων του πολιτιστικού οργανισμού και του δημοτικού συμβουλίου έχει διαμορφωμένη και σαφή εικόνα για το πολιτιστικό μέλλον της πόλης

Τονίζει ότι στον τομέα του πολιτισμού έχουν γίνει σημαντικά βήματα τόσο από την σημερινή όσο και από τις προηγούμενες διοικήσεις επισημαίνοντας, όμως,  ότι «ήρθε η ώρα ο Δήμος Βριλησσίων να κάνει εξαγωγή του πολιτιστικού προϊόντος του και να αναπτύξει υπερτοπικές πολιτιστικές δράσεις που θα αγκαλιάσουν ευρύτερα κοινά»

Μετά την χορωδία και η θεατρική παράσταση «Σάντα Τσικίτα» από το δεύτερο θεατρικό εργαστήρι του Δήμου Βριλησσίων πρόκειται να παιχθεί και σε άλλους Δήμους της χώρας αφού, αν και με ερασιτέχνες ηθοποιούς, παρουσίασε εντυπωσιακή επαγγελματική και καλλιτεχνική επάρκεια και καταχειροκροτήθηκε από το κοινό.

 


 

Το πολιτιστικό κεκτημένο των Βριλησσίων

Στο θέατρο υπάρχει μια μαγική λέξη. Μεράκι! Αυτό επέδειξαν όλοι οι συντελεστές της παράστασης. Αλλά, βεβαίως και σκληρή δουλειά. Είναι το αναγκαίο μείγμα της επιτυχίας.

  • Η παράσταση θα παιχθεί και σε άλλους Δήμους. Μπορούν τα Βριλήσσια να εξάγουν πολιτισμό;

Μπορούν! Το έκαναν με την χορωδία, τώρα με το θέατρο. Τόσο οι προηγούμενες όσο και η σημερινή δημοτική αρχή επένδυσαν στον πολιτισμό. Υπάρχει ένα ισχυρό καλλιτεχνικό και πνευματικό κεκτημένο. Αυτό θα πρέπει να αξιοποιηθεί.

Σύγχρονο πολιτιστικό management

  • Με ποιόν τρόπο;

Με όρους σύγχρονου πολιτιστικού management. Με αξιοποίηση της ψηφιακής επικοινωνίας και των social media. Αλλά, πρωτίστως, με οικονομική μελέτη και ανάλογο σχεδιασμό. Στην εποχή μας ο πολιτισμός είναι αναπτυξιακό εργαλείο.

  • Πώς αυτό το αναπτυξιακό εργαλείο θα λειτουργήσει σε τοπικό επίπεδο;

Καταρχήν πρέπει να λειτουργήσει σε εθνικό επίπεδο. Τι διαθέτουμε ως ελληνικό αναπτυξιακό πλεονέκτημα; Τον πολιτισμό και τον τουρισμό. Σε τοπικό επίπεδο ένας εξωστρεφής πολιτιστικός οργανισμός μπορεί να φέρει σημαντικά έσοδα στον Δήμο.

H μαγιά υπάρχει

  • Πόσο εφικτό είναι κάτι τέτοιο;

Η «μαγιά» υπάρχει. Εννοώ ο πνευματικός, πολιτιστικός και καλλιτεχνικός καμβάς. Η πολιτιστική ανάπτυξη της τοπικής κοινωνίας προχώρησε ακόμη και στα χρόνια της κρίσης. Θα μπορούσα να συμπληρώσω ότι η οικονομική κρίση οδήγησε δημότες και φορείς της πόλης στον πολιτισμό και στην τέχνη. ‘Ετσι ενισχύθηκε το τοπικό πολιτιστικό κεκτημένο στο οποίο αναφέρομαι.

  • Αυτό το πολιτιστικό κεκτημένο πώς μπορεί να προσλάβει διαστάσεις αναπτυξιακές;

Με δράσεις υπερτοπικού χαρακτήρα ώστε η εξωστρέφεια να συνοδεύεται και από ανάλογες αναπτυξιακές προοπτικές. Βεβαίως ως βάση παραμένει ο εθελοντισμός. Αλλά στην ψηφιακή εποχή μπορεί οτιδήποτε να εξελιχθεί πολλαπλασιαστικά. Και οικονομικά, αλλά και κοινωνικά.

Ο ελληνικός κινηματογράφος

  • Και από την ψηφιακή εποχή να πάμε λίγο πίσω. Στα χρόνια του εμπορικού ελληνικού κινηματογράφου. Υπήρξατε από τους βασικούς συντελεστές του. Γιατί εξακολουθεί και σήμερα να αποτελεί σημείο αναφοράς ;

Υπάρχει η αμιγώς καλλιτεχνική πλευρά. Εξαιρετικοί ηθοποιοί, σκηνοθέτες, σεναριογράφοι, τεχνικοί. Αλλά και η κοινωνική πλευρά. Οι ταινίες αυτές αποτυπώνουν όχι απλώς της Ελλάδα της αθωότητας. Αλλά και την Ελλάδα της εντιμότητας! Την κοινωνία που μπορεί να ελπίζει, να ονειρεύεται, να ερωτεύεται! Την Ελλάδα που, τότε, έβλεπε ένα.. μέλλον.

Ο πολιτισμός πάνω από κόμματα και παρατάξεις

  • Και φτάσαμε σε αυτό το μέλλον. Που δεν είναι και τόσο ευχάριστο..

Είναι αλήθεια ότι κάπου στράβωσαν τα πράγματα. Αλλά ο έλληνας δεν το βάζει κάτω. Παρατηρώ τα νέα παιδιά, τα παιδιά της κρίσης. Σοβαρά, με διάθεση για δουλειά και πίστη στις ελληνικές αξίες. Αυτό με κάνει να αισιοδοξώ.

  • Εννοείτε, προφανώς και παιδιά που μένουν στα Βριλήσσια…

Και βέβαια. Αγαπώ αυτόν τον τόπο μας. Και μου αρέσει να τον υπηρετώ, τώρα πλέον συμβουλευτικά, σε θέματα πνευματικά, κοινωνικά, καλλιτεχνικά. Ο πολιτισμός είναι διαχρονικός και αναφέρεται στο σύνολο της κοινωνίας. Πέρα από κόμματα και παρατάξεις..